fredag 1 juni 2007

Hipp hurra för min matte idag....

Klockan ringde 05:00 i morse och jag kastade mig ur biabädden glad i hågen och var framme hos matten i ett språng. Gav henne ihärdiga, varma och klibbiga grattispussar på födelsedagen. Hon fyller 33 år idag matten och således tillhör vi samma kategori tanter.....närapå medelålders.....borde vara mogna men gömmer det väl eller kanske t.o.m. glömmer.....

Matten tackade för uppvaktningen med en värjande gest och upplyste mig om att jag skulle lägga mig en stund till för det var inte dags att vakna till riktigt ännu. Bara matten som planerade banka in ytterligare några bacillusker och dyntsnitt innan dagens tenta.

Matten kom hem glad och nöjd efter väl förättat verk nu efter lunch. Hoppas verkligen att dom rättande lärarna håller med matten för annars kan dom få hett om öronen om ett par veckor. Vet ju hur matten kan vara när hon vänder den sidan till......
En härlig långpromenad i skogen har vi avverkat med inslag både av träning och lek med råttan. Är således ganska trött och nöjd vid de här laget och tänkte ta en eftermiddagslur .... så jäsp på er......

1 kommentar:

Lena sa...

Det här är ingen vanlig dag det här är ingen vanlig dag... För det är syrrans födelsedag.. HURRA, HURRA, HURRA!!!!!!

Ja du Leia... tror du att du får komma ut på nått skoj i morgon..?? Jag har hört tala om att matte är ute och svänger sina lurviga... så då får du nog bara ut och kissa imorgon...:)
Men du får ju snart komma på kolla hon moster och då du..då blir det bara kul:)
Saknar er!!
/ syrran