onsdag 6 juni 2007

Tävlingsdebuten avklarad med glans

Vad kan man säga.....fjärdeplats av tio i lydnadsdebuten idag....inte illa pinkat!
Matten var lyrisk över lilla mig efter starten. Hon hade ganska låga förväntningar på mig den tokan och menade att "gamla tanter" i tryckande värme inte var någon lysande ide. Lysande var därimot matten för hon trillade inte en ända gång och snubblade nästan inte heller......

Platsliggande - 9,5
föredrog att ligga även när matten menade att jag skulle sätta mig upp
Tandvisning - 10
helt väntat men nog tycker jag att domaren borde bjuda på nått gott
Linförighet - 5
men hallå hur jobbigt är det inte att ranta runt
Läggande - 5
matten såg ut som en fågelholk när hon vände sig om och såg att jag låg efter många om och men
Inkallande - 7,5
ja jag kommer...i min takt och sätter mig när och var jag vill!
Ställande - 5
matten gnäller ju på att jag inte sitter så då smäller jag väl ner rumpan så fort hon kommer tillbaka då.
Apportering - 0 hade övertalat matte att detta avstår vi
Hopp över hinder - 8,5
kuligt....jag tar ett varv runt matten också innan jag sätter mig.....
Helhetsintryck - 7
domaren tyckte att vi hade fin kontakt matten och jag men var lite okoncentrerade.....thats us......
Total: 129 poäng och ett 3:e pris således . Plats fyra av tio.

Vi fick faktiskt mersmak av detta och tyckte det var kul båda två. Matten måste dock tränas lite mera tills nästa gång så att hon slutar upp med sina dubbelkommandon. Hon har en tendens att vara övertydlig nämligen som om jag inte skulle fatta vad hon menade.......
Vi är dock överens om att vi nog sparar nästa start till hösten då temperaturen är lite mer passande för aktivitet.

och så en Stor blötpuss till vår egna cheerleader, Mariette!
och grattis till dagens vinnare vilket var min rasfrände, Mountjoy Nimble Nina!

1 kommentar:

Lena sa...

Grattis, vad duktiga ni är!!!
Ses snart :)