måndag 4 juni 2007

Spa-dag på bygget

Vi vaknade tidigt i morse då matten lovat hjälpa sin kompis Pia med bilinlämning. En härlig morgonpromenad i skogen blev det sedan innan matten ansåg att det var dags för helrenovering.....
Klor skulle klippas och filas, päls skulle trimmas med allehanda saxar och öron rensas ur. Kan det må hända vara för att matten tycker att jag hör lite dåligt?

Sedan tog matten fram dammsugaren vilket jag inte tycker speciellt mycket om. Gick då ut på altanen i stund och mysade i solen tills matten var klar med det där vrålande vidundret och kom ut till mig i stället.
En timme ute i solen även för matten blev det och jag intog så klart position så nära henne som möjligt. Hon försökte övertyga mig om att det var skönare för mig att ligga i skuggan några meter bort men skulle inte tro det. Sedan hon tjatat en stund gav jag med mig och sökte skugga......under hennes solsäng.....

Så var det dags för nästa spa-pass och in i duschen ansåg matten att jag skulle för ett enligt henne härligt bad. Gick snällt in men när jag blev blöt om tassarna vände jag och gick ut igen!
Matten gav sig som vanligt inte och får erkänna att det är ganska skönt så här efteråt i all fall även om jag blir lite huttrig. Väntar nu bara på att matten ska få tummen ur och masa sig in för en dusch hon också. Om hon är snäll lovar jag att skrubba henne på ryggen......

1 kommentar:

Lena sa...

Men Leia, du behöver ju inte göra dig fin för moster hon älskar ju dig ändå... :)

Säg åt din matte att låta dig va ifred... precis som om du kan får frid... :)