torsdag 21 juni 2007

Ingen morsgris utan svinen får mor hålla reda på

Sommaren är här och jag tänker vara latare än vanligt speciellt när det gäller författandet. Jag är på "semester" hos min kära moster och tänker nog stanna där tills jag blir utkastad....eller har ätit mig ur huset....
Jag delar Biabädd och pipande handväska med min kusin Yatzie och har det bättre än bra.
Ända smolken i bägaren är väl att moster envisas med att jag inte får vara i köket...MEN HALLÅ?!? Varför säga nej till gratis städhjälp?

Matten har jag lämnat bort till Skövde slakteri några veckor. Hon säger att hon saknar mig väldigt, väldigt mycket men någon måste ju tjäna vårt uppehälle och jag tänker då inte arbeta så bara för henne att stå i.
Hon är inte så lite underlig min matte.....hon tycker nämligen att det är riktigt roligt att besikta slaktkroppar och stolt meddelade hon att hon nästan lärt sig slipa knivarna själv också. Nästan snittar dock ingen skinka som slaktarn sa....
Hörde henne prata något om ögongodis i hallen också...... Ja ja matte, ät du med ögonen så fortsätter jag äta med munnen!

Inga kommentarer: