måndag 1 december 2008

Går mystiska män att äta?

Matten grisar vidare och tycker tydligen att det är roligt att svina....det går t.o.m. att rida på nassarna säger hon även om hennes uppsittning var ack så oplanerad.
I lördags var vi på kurs matten och jag. Jag verkade som stand-in för Saga för det var andra delen av jaktlydnadskursen som startade. Apportering var ämnet och NEJ TACK säger jag! Sånt där strunt får Saga sköta själv. Först fick jag ligga och frysa i bilen....visst matten hade letat fram vintertäcket och bäddade åt mig i baksätet men ändå. Sedan kom hon glad i hågen och hämtade mig och ville att jag skulle plocka upp pipråttan hon tagit med till mig....motvilligt gjorde jag det ett par gånger men bara för att glädja henne. Efter en stund kom en tant med en död fågel i handen som hon viftade framför näsan på mig. Luktade mycket spännande och efter en stund vågade jag mig på ett slick....inte illa alls.....men då tog tanten med sig maten och gick?!?
På eftermiddagen spankulerade vi ned till kliniken för att jobba. Matten hade ganska lugnt under natten och jag sov gott i min bur. Tydligen hade matten önskat att hon hade en rottwailer framåt fyratiden när hon upptäckte en mystisk man i väntrummet. Kanske Saga kan fråga Nero om han vill ha jobbet...... Rätt spak var hon matten och muttrade något om att köpa knogjärn. Inte visste jag att hon var så harig matten och inte hon heller. Hade hon bara hämtat mig hade jag ställt upp med basrösten. Att jag sedan inte ser så farlig ut är inte mycket att göra åt.

Igår var det således slappardag men matten var över till grannen och adventsfikade. Jag fick inte följa med och inte hade hon med sig nått hem heller. Adventsstädning pågår här hemma men det tar en evinnerlig tid för matten som hela tiden hittar små projekt som bara måste genomföras.

Inga kommentarer: