lördag 20 december 2008

God Jul och Gott Nytt År!

Nu har vi packat och i morgon drar vi norrut till vinter och snö. Men fan vet om matten verkligen kommer att få in allt i gröna faran. Det är nämligen alldeles fullt av påsar och väskor i hallen som tydligen ska med.
Det där med jul verkar spännande tycker jag. Leia har berättat att det vankas både god mat och paketöppning för jyckar små....... och nyårsraketer är tydligen också kuligt.....
Vi ska bo hos mormor Lalla så det blir fullt hus för mostrarna och Yatzy är redan på väg...JIIIPPPIII......passa dig ditt prickiga åbäke för snart kommer jag och gör ditt liv svettigt....

Måste berätta också och matten och jag varit på kurs idag. Lydnaden och inkallningen gick toppen. Skott sköts det också vilket jag inte bryr mig speciellt mycket om. Passivitet vid fåglar och kanin rätt ok även om jag tycker att stillasittande är ett dumt påfund. Apporteringen gick så där. Jag anser att dummiesar också är till för att leka lite med i alla fall medan människorna har åsikter om greppande och avlämning???? Fick även för första gången stifta bekantskap med en fjäderprydd sak som matten kallade and....lite läskig var den men nästa gång ska jag ta ett ordentligt grepp om den.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas att resan till Jämtland gått bra.
Vi önskar er alla en God Jul
Kramar från Eva