söndag 15 juni 2008

Växer så det knakar.....

Har just kommit hem från en långpromenad där jag har dundrat runt på mina nu ganska lång ben. Tänk att det bara är två veckor sedan jag lämnade mamma......känns som om jag alltid har bott med matten och storasyster Leia. Leia var lite svårflörtad till att börja med men till slut gav hon upp och insåg att det var bättre att leka med mig än att bara försöka ignorera mig. Måste dock medge att jag går rätt hårt åt henne och om hon inte passar sig kommer jag att ta över hushållet....
Nya äventyr väntar runt varje hörn för en liten vildbasing som jag. Igår t.e.x. tyckte matten att vi skulle gå på en sån där handikappramp av metall med hål i.......krävdes en del övertalning måste jag medge innan jag med mycket låg tyngdpunkt beträdde rampen. Dessutom förföljs jag av ett rätt läskigt svart-vitt odjur som tittar ut på mig varje gång vi går förbi ett fönster......
Jag tycker överlag att rätt mycket är läskigt men också spännande vid första anblicken....då blir jag som en kamel med rest ragg i nacken och på rumpan. Det går dock snabbt över och matten har rätt i att jag är en liten tuffing som bara behöver få tänka till lite så klarar jag det mesta.
Matten har börjat jobba lite smått och Leia och jag följer med henne till kliniken där vi har en egen fin "bur" att bo i. Vi busar runt lite...eller rättare sagt jag....men mesta tiden sover vi sött.

Inga kommentarer: