söndag 29 juni 2008

Slut på lugnet

Nu börjar hon vara tillbaka till sitt vanliga irriterande jag lillasyrran...pust.... och inte vill hon ge sig heller utan kaxar upp sig så det är nog dags för hårdhandskarna snart.
Helt smart är hon inte heller om ni frågar mig. Idag var vi ute på fältet och matten kastade sådana där tygpåsar igen. Saga, den tokan, springer med hjärtans lust för att hämta dom och sedan gör hon sitt bästa för att döda dom innan hon återkommer till matte. Matten försökte med ett litet kast till mig också och jag spankulerade dit för att se vad det var hon slängde men hämta fick hon banne mig göra själv. Tror ni inte att det började spöregna också när vi var ute vilket Saga och matten verkade tycka var helt ok. INTE JAG!
I kväll har det varit stora pedikyraftonen. Saga och jag har turats om att ligga på rygg och få våra tassar och klor klippta. Vi är båda lite kittliga i våra baktassar men med lite övertalning i form av godis går det någorlunda bra att ligga stilla. När vi var klara åkte dammsugaren fram vilket vi hundar ej uppskattar. Saga gick ut på balkongen.......och vidare också visade det sig. När matten var klar med sugandet kunde vi nämligen inte hitta henne. Hon hade upptäckt att balkonggrinden hade en lös bräda som ramlade loss och sedan var det bara att krypa genom vårt lilla staket. Ni kan tro att matten inte direkt uppskattade denna nya konst.
På vår kvällspromenad ville Saga visa matten att hon vid det här laget lärt sig att hoppa upp på stenar betyder godis.....jag försökte förklara för henne att matten är rätt tjurig och bara brukar bjuda godis om hon bett om upphopp. Denna regel gällde tydligen inte Saga ännu för försöken fungerade. När vi passerade SVA och infarten till obduktionen fick vi båda syn och lukt på en mycket spännande fläck. Saga blev så till sig att hon skakade och pep emedan jag höll en lägre profil. Matten ansåg dock inte att fläcken behövde undersökas vidare trots att vi satsade och drog för allt vad vi var värda....tokiga kärring....

Inga kommentarer: