måndag 23 juni 2008

5 månader i morgon

I morgon fyller jag 5 månader men vi har börjat fira redan idag. I morse plockade matten nämligen fram halsband och koppel för "stor" tjej och sa att nu skulle jag banne mig lära att gå fint i koppel. Visst sa jag och satte av i full fart som vanligt....och som vanligt stannade matten direkt kopplet sträcktes....just ja inte dra var det men räcker det inte med att komma ihåg detta mantra i två nanosekunder och sedan sätta av igen? Jag röstar för att matten ska lära sig hänga på i stället för att jag ska vänta in henne!!!!
Senare på dagen fortsatte firandet med mitt första möte med tuggben. Var lite fundersam först men studerade Leia en stund som verkade ha full koll på hur dessa skulle hanteras och sedan tog jag ett provtugg...inte illa...men nog är bordsben, stolskarmar och vardagsrumsmattor lika bra om ni frågar mig.
På eftermiddagspromenaden halade matten plötsligt fram något hon kallade en dummy som hon hivade iväg av hjärtans lust över fältet emedan jag av någon underlig anledning skulle sitta ned och bara titta efter kuligheten. När hon till slut.....efter flera långa sekunder...släppte mitt halsband satte jag av för att se vad det var hon hade kastat iväg. Tog mig inte lång stund att hitta den rödaktiga "tygpåsen" som visade sig passa alldeles utmärkt i min lilla mun. Matten tyckte att jag skulle lämna tillbaka den till henne men jag höll inte riktigt med fast efter lite övertalning och erbjudande om en godisbit gav jag med mig. Visade sig vara ganska smart drag för nya kast föjde och jag tryckte det var omåttligt roligt att söka reda på påsen. Matten har lovat att vi ska kasta mera i morgon.

Inga kommentarer: