torsdag 26 februari 2009

Övningshundar.....

Nu är vi hemma hos matten igen och gör hennes liv bättre men svettigare......he he
Hade ett härligt sportlov hos mostrarna med massa bus men också möjlighet till vila så att matten kunde få sina fiskar varma när hon hämtade oss. Jag inledde med att "våga vägra bilen" när vi skulle åka från familjen i Vrena där vi myst över helgen. Matten var måttligt road när jag glatt skuttade undan hennes försök att ta mig........speciellt eftersom jag också gjort mitt bästa för att hålla henne vaken på natten.....hi hi. Under veckan har jag gett min biabädd en sista omgång och kräkts silvertejpskaskad både hemma och på kåren vid fettisdagsfikat....ska det va så ska det!
Idag var det dock andra bullar som vankades. Vi skulle nämligen "jobba" som övningshundar för veterinärstudenterna som går i trean. Dom skulle öva på undersökning och jag tyckte detta hördes livsfarligt ut. Leia lugnade mig dock och sa att det var ganska mysigt. Hon har ju varit på sådana där tokigheter förut.
Leia hade med sig sin polare Mariette emedan matten och jag bildade team. Det var många spännande hundar och människor där ska ni veta. Skitläskigt var det att bli upplyft på det där höga, hala och lite rangliga bordet första gången men jag fann mig snabbt. Det klämdes på mage, luktades öron, tittades i munnen och gosades en hel del vill jag lova. Matten var mäkta stolt över mig och tyckte att jag uppförde mig exemplariskt.......men vad kunde man annars vänta sig?!? På slutet fick jag också vara med Mariette en stund och Leia gick iväg med matten och även detta gick bra.
Väl hemma vankades lekstund med drömprinsen Gimli och idag var han verkligen med på noterna. Vi brottades massor och sedan har jag varit ganska trött......

Ni glömmer väl inte att titta in hos mina småsyskon för nu finns bildbevis på som små liven. Välkomna ska ni vara och ska bli spännande att följa era bravader:
http://www.konungsunds.se

Inga kommentarer: