söndag 8 mars 2009

Dra på trissor.....

Nu börjar matten bli lite slitsam.... Hököga har hon utvecklat ska ni veta. Hon ser rådjur, rävar och annat spännande så snabbet att inte ens jag hinner med. Intet ont anande kommer jag på hennes inkallning - blir kopplad - och missar vad som skulle ha varit en fantastiskt rolig stund.

Igår traskade hon iväg med mig och Leia till brukshundklubben. Kuligt tänkte jag men inte. TRE TIMMARS passivitetsträning och kallt var det också....
Som ni förstår är livet svårt för liten Saga just nu. Det ryktas också att salong "slint med saxen" ska öppna igen under dagen och att vi dessutom ska bada....ja det sistnämda är väl rätt ok.

Så till lite roligare nyheter. Träffade en ny himskanskt rolig kompis tidigare i veckan. Tollartjejen Yrja var ett yrväder helt i min smak och jag sov mycket gott efter våran batalj på fältet. Till helgen är det dags för oss att ge oss ut på tur igen och denna gång upp till kära Jämtland......snö....skoterspår.....JIIIPIIII!!!!
Första veckan ska vi vara med matte men på dagarna ska vi vara på något så spännande som hunddagis. Ser verkligen fram emot den där rastgården med kompisar som matten nämnt. Skulle tro att Leia dock gärna stannar utanför.
Veckan därefter ska vi få rå om mormor Lalla alldeles själva och vi tänker propsa på att hon jobbar så lite som möjligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej syster Saga och Leia !
Roligt att höra av Er igen, jag har fått en egen kontorsstol vi mattes skrivbord så jag läser och tittar på skärmen mest hela dagen... Mitt liv består också av en del besvärliga saker just nu, tex. koppeltvång ,matte har inhandlat ett sånt där 5 meters koppel som rullar in sig i handtaget. Nödvändigt påstår matte eftersom liten Signe ofta tar sig en sväng utpå isarna och inte lyssnar när matte visslar som en galning. Visst hör jag , men rådjuren och rävarna är ju så roliga att sätta fart på.
Nästa helg åker jag också på kollo till vår jägare Sven-Erik som har 2springer och 3 jaktcockrar. Det är toppen roligt där och jag får ligga i Sven Eriks säng medans hans fru Lisa får sova längst ut på kanten,hi,hi....Åt upp en blomkruka med vårlökar på förmiddagen, hela golvet fullt med jord och rötter !!!Roligt var det även om ett visst obehag av ilsken matte vankades. Hon tog min pälsfällsdyna och kastade över eländet eftersom gäster var i antågande. Hon borde dammsuga tycker jag....!Forsätter dock att vara duktig vovve med tidningsbuds sysslan till alla vänners förtjusning. Vov på Er från Signe !