tisdag 29 maj 2007

Freestyle är roliga saker det

Min matte och jag har gått en freestylekurs under våren vilket varit kul men snurrigt...speciellt för matten. Hon kunde inte för sitt liv förstå hur hon skulle göra för att få benen med sig vid slalom bakåt och jag tyckte nästa lite synd om henne, klumpig som hon är.

Hon tog sig dock i kragen när det var avslutning på kursen med uppvisning. Hon sade att de man inte har i teknik och gracilitet får man väga upp med utstrålning....så sant så sant. Därför spökade matten ut sig i jägarmundering och tvingade mig ha militärgrön halsduk under framförandet. Vi dansade till en vacker lite jämtlänsk låt av lokalskalden Christer Halvarsson och om jag inte missminner mig skulle jag föreställa en tik som hette Ila...tänk att matten inte kan bestämma sig....räcker det inte med att byta namn en gång?

Inga kommentarer: