torsdag 17 september 2009

tjoho vad det går!

Idag var matten och jag ute på en supercykeltur helt utan bromskloss. Ni kan gissa om det gick undan...he he
Annars har det varit mycket jobbig träning för liten Saga den sista tiden. Nått som matten kallar passivitet.....alltså sitta stilla och vara tyst medan andra har roligt....HJÄLP!!! Jag har försökt få matten att förstå att brukshundklubben inte är till för att sitta på arslet och lata sig men hon verkar ha alltför svårt att fatta.
Apportering har vi också tränat mycket på. Detta innebär att matten går och lägger ut spännande saker som jag sedan springer och hämtar och springer tillbaka och kastar dom på henne. Lite fart och fläkt ska det ju va tycker jag.
Slutligen vill jag bara informera om att Salong "Astmatiska avvikelser" hade öppet i förra veckan. Jag stod så snällt ute på bordet men matten slant i alla fall. Inte så att blodet rann men hackigt blev det.

Inga kommentarer: