söndag 6 september 2009

Nu får det vara nog matten...annars....

En gammal dam måste säga ifrån och nu får det räcka. Långa cykelturer borde förbjudas oavsett vad Saga och matten tycker. Två gånger har jag tvingats flåsa och flämta denna vecka. Försökte göra min röst hörd genom att vara bromskloss men det fungerade inte....men matten muttrade något om handbroms, fotbroms och så lata Leia.... Ja vad säger man?!?
Då skred jag till verket med ytterligare en protestaktion och valde helt sonika att, i stället för att springa efter det flyende ekipaget, ställa mig in hos det trevliga äldre paret vi körde om.
Stannade och frågade om dom kanske kunde tänka sig att förbarma sig över en ack så söt stackare.....och var det möjligtvis så att det serverades fläskfile till middag?
Följde sedan dem en bit på väg när de veck av från vår rutt men insåg att både matten och Saga nog skulle bli lessna om jag bytte familj....så fick väl lomma efter dom trots allt.....

Inga kommentarer: