torsdag 21 maj 2009

Matten är bra och jag är bäst

Matten har nu klarat alla sina tentor så i sommar blir det distriktsveterinärerna och jag har bokat plats i bilen....Leia funderar dock på att prata ihop sig lite med mormor Lalla och se om hon kan få vara hos henne och mysa.

I går kväll var vi i Fjällnora och hade kurs. Först lite lydnad med pippi som kom "flygande" och jag hade så roligt så. Sedan var det vattenapporteringsdags och jag vet ju att på den stranden får man leka....men hoppsan tydligen inte......
Efter en första liten härdsmälta både hos matten och mig gjorde jag riktigt bra ifrån mig. Apporterade både dummy och fågel efter simtur och matten mötte mig ute i vattnet. Först barfota med uppkavlade byxben men sedan fick hon tjava i med skor och allt. Jag blev nämligen ombedd att hämta en dummy som en kurskompis inte ville veta av och matten hade inte tid att klä av sig......Heja matten!

Inga kommentarer: