torsdag 21 maj 2009

Där fick hon monstret!

Idag har vi varit på hundSM d.s.v. stutis mästerskap på mattens studentkår. Jag var lite tveksam till start då jag varit med förrut och var föga imponerad (kom sist för två år sedan). Vi var 16 ekipage som tävlade (2 utom tävlan) i 5 olika grenar:
  • Kapplöpning:
Jag gjorde ett strålande resultat på 5,9 sek efter att matten visat mig köttbulle och viftade med denna hela tiden för att hålla min motivation uppe. Saga rusade fram på 4,7 sek och var 4:e snabbaste hund. Ska tilläggas att jag förra gången tog ca 45 sek på mig att springa 50m...
  • Trix:
Hur många trix kan man göra på en minut? Jag var taggad och avklarade hela 13 st emedan Saga bara klarade 7.
  • Leksaksruta:

Men hallå! Jag fick 3 poäng för att jag gick in i rutan och nosade på alla sakerna i alla fall och Saga blev lite överstimulerad av alla kuligheterna men några bollar etc hämtade hon ut i alla fall.

  • Kommunikation:

Här skulle balansbom avklaras av förare och hund vilket matten och jag fixade galant även om matten var lite vinglig. Sedan var det hundbowling med massa vattenfyllda petflaskor som jag tog med svansen. Längre hann inte vi men Saga och matten fortsatte till "kasta boll i hink utan att hunden hämtar upp dom" och matten har dålig hålvana.....och Saga hade dessutom dålig balans.

  • Sista grenen: Kombination

Det var en agilitybana med 4 hopp hinder - "bordet" - slalom - stanna kvar med påföljande inkallning precis förbi ett helt korvupplag..... och sedan om igen om tid fanns kvar. Matten triggade mig igen med lite köttbullar och trots rivningar av nästan alla hopphinder gjorde jag ett mycket presentabelt intryck. Bestämde mig dessutom för att köttbular är bättre en korv och travade glatt förbi korven. Det gjorde inte Saga....hon rensade upplaget innan hon glatt skuttade vidare till matten. Minuspoängen haglade.....

Summa sumarum Leia plats 9 och Saga plats 10.......he he...... Att Saga sedan tvingades sitta i bilen mellan grenarna och hela tiden tävla sist p.g.a. nyligen löp, räknas inte tycker jag!

Gammal är äldst och Leia är ingen lathund...om det bjuds köttbullar.....och Mariettan finns på plats som hejarklack.

Inga kommentarer: