fredag 23 januari 2009

I morgon är min 1-års dag

Tänk i morgon fyller jag och mina S-yskon 1 år. Tänk vad tiden går och på Konungsunds kennel finns nya söta små monster.....
Matte och jag ska fira dagen med apporteringskurs och sedan har hon lovat att det vankas både gräddfil och sprutgrädde för den som varit duktig......alltså får Leia inte smaka för hon har mer knäck i lurarna än jag för tillfället....he he

Kanske vi får se matten i denna nyinköpta kreation på kalaset......annorlunda.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära syster Saga och tant Leia!

Visst är det underbart att det vankas födelsedag imorgon..... Matte säger att det ligger en rolig present i bilen (och jag såg att hon smugglade in en nyköpt Arboga-pastej i kylskåpet). Jag är så uppspelt att jag håller på att bli galen.
Kul att vi har samma talanger när det gäller att öppna (och stänga) dörrar. Matte blir galen när jag öppnar dörren och går ut och tar en liten tur i det kyliga vintervädret och -10 gradig vinterkyla strömmar in.... hi ,hi. Men jag extraknäcker också som tidningsbud. Hämta Nerikes Allehanda vid brevlådan varje morgon, springer upp för trappen och ÖPPNAR(!) dörren , sen in och sitter fint tills jag får godis. Min lillhusse och lillmatte ska filma mig och lägga ut det på Youtube säger dom. Storhusse säger att tidningen är slemmig när den ligger på frukostbordet ,men detär förstås bara ont förtal....(någon gång har den visst inte varit läsbar heller..)Kan vi inte ha valpträff i vår? Jag lurar i min familj en massa saker, som att vi tex. ALLTID fick gå runt i soffor och på bord när vi bodde hemma hos mamma på Konungsund. Aldrig fick skäll när man drog ner en stek från köksbänken och tog ett par tuggor samt åt upp ett stort fat med pepparkakor till jul.Att få skäll för sådana bagateller....
Grattis ialla fall från Din kära syster Signe

Anonym sa...

GRATTIS på födelsedagen säger Skorpan och Moster o Bobs också

Kram alla tre