onsdag 1 oktober 2008

Visslar vidare

Oh vad matten blåser i visselpipan....och jag lyssnar så uppmärksmamt så...nästan alltid. Leia fattar ingenting av vårt nya språk men hon är i alla fall bara intresserad av jästa äpplen.

Vad har jag hunnit med sedan sist? Jo jag har återslaktat fjärrkontrollen till tv:n, bitit av ett par koppel, lärt mig knyta upp knutar och tagit ett jätteskutt rätt in i ett taggtrådsstängsel...hoppsan där tog det stopp men bara att skaka lite på sig och rusa vidare i livet.

Var i förra veckan också ute på världens roligaste kvällspromenad efter träningen. Det var ett gäng mattar, Leia och jag, cockern Svante, welsh springern Flipper, aussien Lilu samt border collisarna Sultan och Vissla? Gissa om vi sprang i kapp och plaskade i surdiken av hjärtans lust. Jag skulle så klart vara med överallt medan Leia roade sig med att go fot en stund hos varje matte för att se om detta bringade en godis eller två.
Idag har matten avklarat årets första tenta och hon kom hem och var ganska nöjd då denna varit ganska lätt sa hon.

Inga kommentarer: