söndag 5 oktober 2008

Blött var det här!

Idag har matten och jag varit på kurs igen och fy tusan vad det regnade. Har inget emot att bli blöt av bad med spöregn i två timmar....huvva ligen vad ruggigt! Även matte muttrade över blötan...speciellt eftersom fläkten i vår bil börjar lägga av igen så hon satt med papper i ena näven och en fönsterskrapa i den andra...hur hon lyckades ratta och växla är ett under!
Gjorde dock mitt allra bästa under kursen och matten var glad och nöjd när vi kom hem. Allra roligast var när vi lekte slalomstafett för då fick matten tummen ur. Tänk att hon kan springa så fort kärringen men nästa gång ska jag jaga på henne lite extra. Har föreslaget för henne att vi ska ut och springa lite samman men hon hävdar att jag är för ung.....nåja tror nog att det egentligen är latmasken som spökar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Saga, nu är syster Signe här igen. Vad kul att Du skriver igen. Jag går också på lydnadskurs,eller uppfostringsanstalt som jag själv kallar det för......Häromdagen fick jag också börja på spårkurs och det var det roligaste jag gjort någonsin. Första spåret var jag lite rädd och knep med svansen men sen hittade jag rådjursklöven och då var lyckan gjord. Nästa spår var jag så glad och viftade på svansen hela tiden. Jag längtar redan efter fredag igen. Kanske Du vill komma till mig någon dag och testa spårning med mig? Vi har också några riktigt härlig lerhålor som jag tar mitt morgonbad i varje morgon, glömmer dock att matte inte vill tycka det minsta om mig efter dessa kloakbad...Vi hörs. Vov Signe