måndag 14 juli 2008

Agility premiär

Idag har jag gjort min första visit på agilitybanan. Först fick jag titta på när Leia lunkade runt banan och med måttlig enstusiasm tog sig an de hinder matten pekade på.
Sedan fick jag komma loss och undersöka de spännande tingestarna närmare. A-hindret började vi med och jag var först lite fundersam vad det var hon ville jag skulle göra. Efter att ha tänkt en stund tog jag dock fart och klättrade upp och ned som om jag aldrig gjort annat...matten hann inte ens med med godishanden. Matten blev lyrisk över mitt mod och förmåga så jag tog fart och besteg hindret ytterligare några gånger helt på egen hand för att vara henne till lags. Om ni tittar längst ned på sidan får ni se mig uppe på toppen.
Jag prövade även på att hoppa över några låga hinder men hade inte riktigt tid att fästa blicken på den där pinnen som låg i vägen......
Även tunneln prövade vi på idag. Inte heller den några problem sedan Leia visat vägen igenom.

Inga kommentarer: