tisdag 25 september 2007

Nu kan jag titulera mig försökshund...pust

Nu är det slut på lugnet för min del. Har nämligen blivit försökshund och karriären inleddes idag, på matten och hennes kursares övning i klinisk undersökning.
Så klart valde läraren att demonstrera förfarandet på mig men när hon i förbigående nämde att jag var lite väl rund....då var jag nära att säga upp mig på stört! Därefter klämde en den ena, en den andra fumliga studenten på mig och försökte "bläddra organ" eller vad det nu var de kallade det när de klämde på min mage. Tack och lov kom ett helt gäng beaglar för att avlasta mig och jag kunde också spana på spännande kossorna på andra sidan stallgången.
En fråga om att lämna blod till något forskningsprojekt om juvertumörer ställdes också vilket matten det aset så klart sa ja till.......hörre du matten är det mitt blod eller ditt vi talar om?

Inga kommentarer: