torsdag 13 september 2007

Jag hämtar numera saker...men kallade inte för apport!

Matten har ännu inte gett upp slaget om att få mig att apportera. I våras fick hon tips av instruktören på tävlingslydnadskursen om att kattleksaksråtta kan vara roligt för sådana som jag som inte vill använda munnen annat än till att äta......och visst tusan har jag tuggat i mig en och annan sedan dess och faktiskt även burit runt på dem en stund också. Rätt roliga faktiskt måste jag erkänna.
Till saken hör att jag i går eftermiddag även hittade en levande liten mus som var rätt rolig också...vilket matten inte fullt ut uppskattade.....

Leksaksråttorna har under sommaren växt i storlek och jag har, även om dock ack så pliktskyldigast, lekt med andra lurviga gärna pipande leksaker som erbjudits mig. Idag kom så matten dragandes med en pipande gul och rund gummihund med lång svans som hon kunde kasta och vips insåg jag att denna var ganska kul också. Hämtade den flera gånger faktiskt och engagerade mig t.o.m. i en tennisbollsliknande lita extra lurvig sak matten hystade iväg. Tyckte nog att de var lite väl stora att stoppa i munnen för min smak men ok lite får man ju bjuda till.
Men så lägger matten in det där förhatliga apportkommandot och höll fram en leksak till mig. Då sket jag fullständigt i henne och lullade iväg för att nos lite i stället.....hon får nog vara mer påhittig kärringen om hon ska lyckas lura mig!

Inga kommentarer: