onsdag 29 augusti 2007

Hade jag haft bollar hade de varit förfrusna vid det här laget...

Fy tusan vad det blåser och är kallt! Tur att matten och jag kan kura ihop oss i soffan och värma varandra.
I morse var det bara några plusgrader när vi gav oss ut på morgonpromenad men jag fick träffa min kompis Svante så då steg värmen lite. Inte för att jag hade någon lust att leka men i alla fall.

Matten kom hem efter skolan idag och var både lite förbannad och full i skratt. Hon hade suttit hela förmiddagen och lyssnat på en föreläsare som egentligen var engelskspråkig men envisades med att prata svenska trots att ingen förstod vad han sade p.g.a brytningen. Till råga på allt ska samma gubbe hålla låda på fredag förmiddag igen, men då hoppas matten vara lite lagom bakis efter amöba-gasquen. Kanske det går bättre att förstå mumlet då.......

Nu i kväll är matten och jag barnvakt till den tjusiga aprikosa pudelflickan, Vilda. Hennes matte är på kurs så hon behövde få dela min i några timmar. Avundsjuk är jag men får lov att hålla mig "på mattan" annars blir matten tjurig.

Inga kommentarer: