lördag 3 mars 2012

Vilken härlig lördag!

Efter en ganska tråkig och inaktiv vecka, även om jag tycker att det är kuligt att vara i Älvsbyn men det blir inte mycket tid eller ork kvar för matten till oss flickor, har vi idag njutit fullt ut.
Jag började med stora bokstäver (och då menar jag teckenspråk) tala om för matten att det var dags för utevistelse tidigt i morse.....matten uppskattade inte att bli väckt vid 06,20 och sedan hållas vaken av ett idogt monster.....he he
Vid halv åtta hade jag tröttat ut henne så uppsigning blev det och påklädning och påselning. Skidorna åkte på matten och i väg bar det. Som vanlig med mig i tätet och med Leia som broms.
Vi hittade ett för oss nytt spår runt byn som var helt suveränt. Vi var ute i 2,5h och sedan sov vi gott alla tre till framåt eftermiddagen då det var dags för en långpromenad i eftermiddagssolen.

Inga kommentarer: