söndag 4 mars 2012

Nej nån måtta får det vara!

....på det här jävla rännandet. Ja tanta-lura är lätt eller rättare sagt tungt irriterad och funderar på att dra in facket!
Att vi tog en långtur i skidspåret på morgonen igår och sedan långpromenad på eftermiddagen kunde jag med visst missnöje köpa så länge det var en engångsföreteelse men icke. Idag var det dags igen att ta fram skidorna och matten upplyste mig glatt att jag var en fantastisk broms i nedförsbackarna....och därför skulle jag få ha sele på mig för hon var rädd om min lilla nacke.
Att bli dragen i sele är ingen höjdare så nu du kärring ska du få se på broms tänkte jag och lekte ankare. Till slut fick hon nog och knäppte lös mig och jag gjorde mitt bästa för att lunka så sakta som möjligt och äta så mycket mums som möjligt....he he

Inga kommentarer: