måndag 10 oktober 2011

Höst hälsning....

Oj oj nu var det länge sedan vi författade nått.....beror mest på att matten inte varit så hågad.....
Hur som haver hade vi en suverän sommar. Vi förgyllde Älvsbyn i ett antal veckor och matten var en riktigt duktig smådjursveterinär!
Sedan njöt vi fullständigt av semester och långa dagar i stugan. Matten och mostrarna målade, spikade och fejjade men jag jag bara badade....och Leian sov utsträkt i solen och pausade med att krypa in under "lilla stugan" och göra matten vansinnig.....
Nästa sommar blir det sista fix på mostrarnas hus och vi flyttar in i vårt!
Hösten har rullat på. Var hemma i Jämtland en sväng och mysade med mormor Lalla medans matten jagade älg.
Annar äter Leia flytgödsel och jag har börjat tävlingslydnadskurs. Matten och dom andra kurskamraterna är rätt impade av mig...vilket dom har helt rätt i.....för jag kan jag...åtminstone de sekunder och stunder jag luckas hålla koncentrationen....he he
Dessutom löper jag för fullt vilket inte direkt gör koncentrationsförmågan bättre.
Om ett par dagar åker vi söder över igen eftersom matten ska jaga älg. Meningen var att jag skulle prövas i skogen men tydligen passar det inte så bra med älgjakt och höglöp.....???!!???
Nå väl ryktas i alla fall om att vi ska pröva oss fram i utställningsringen igen här framöver senhösten och får se vad domarna säger......

Inga kommentarer: