lördag 16 april 2011

Super Saga BIS 3!!!!

Tidigt i morse skjutsade mormor Lalla upp mig och matten till ridhuset för jag skulle göra utställningsdebut. Det blev långa timmars passivitetsträning innan det var dags för oss att entra ringen. Jag var ensam springer och matten var mycket imponerad av mig för jag älgade med henne i nära på flygande trav, hälsade glatt på domaren och visade upp gaddar och blev klämd på, för att sedan stå stilla i helt ok utställningsposition. Vi fick jättefin kritik av den snälla domaren och hälsades välkoma tillbaka i guppfinal. Där tävlade jag mot en jättesöt cocker, en labbe och en golden.....och lilla jag vann!!!! Så det blev best in show runda också för oss. Vid det laget var både matten och jag lite möra men vi gjorde vårt allra bästa och slutade som BIS 3 vilket matten var riktigt chockad och så klart glad över....och jag blev mest glad åt hundmaten jag vann....he he En ack så trött stackars liten Saga orkade knappt gå med på kvällspromenad och röstar för tidig kväll!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis! Oj, oj, oj - det var ingen dålig debut i utställningsringen!
Hälsning från en stolt uppfödare.

PsJag har tyvärr slarvat bort er mailadress, tacksam för ett mail.DS

Syster Signe sa...

Grattis,grattis tänk att man är syster med en finfin BIS-hund... Jag sträckte på mig lite extra , men visst har jag alltid vetat att jag har världens vackraste syster ! Matte ringde direkt upp grannen Lisa ,som jag och matte ofta går hundpromenader med,och skröt om fina syster Saga.-Ja sa Lisa, henne kommer jag ihåg från Segersjödagarna. Ser Du , alla minns Konungsunds vildaste och snyggaste valpkull,hm,hm! Eller vad säger uppfödarmatte Eva ? När får vi förresten se vår senaste lillasyster ,kan Du inte sätta ut en bild ?
Glad Påskme skäll,hopp och gläfs till Er alla från Syster Signe med familj

Lena Olsson sa...

Grattis önskar Pappa Elton med familj till finfina utställningsdebuten!!