måndag 25 oktober 2010

OJ Oj oj....Hjälp!

Jag försöker gång på gång övertyga matten om att springa runt som en dåre på lägda är det enda som behövs för liten Saga. Visar tydligt med drag, slit och ryck varje gång vi går ut och har även försökt att muntligt berätta hur hemskans viktigt detta är men inte då.
Matten envisas med att ransonera rusandet till max en gång per dygn...och ibland inte alls....som idag tillisempert.....är det synd om mig eller är det synd om mig jag bara frågar?!?
Idag skulle det i stället konkas rygsäck med småsten i. Matten har nämligen stått med köksvåg och vägt upp grus i påsar som tydligen måste transporteras runt. Vart då och varför då?
Helt med på saken är jag inte men spankulerar med och gör små försök att skaka eller rulla av mig ryggan då och då.
Idag fick matten också för sig att jag skulle träna trattbärande....ok sa jag ända tills den satt på plats och då blev det väldans farligt! Tur nog nöjde sig matten med liten träningsstund och nästa gång trattjäveln kommer i synfältet då drar jag!

Inga kommentarer: