söndag 9 november 2008

Med beröm godkänd!

Idag har vi haft examen på grundkurs jaktlydnad 1 och jag var bara så duktig. Ett fint diplom med vårt foto, att hänga på väggen, utdelades i fikapausen. Matten gick runt och fånlog när jag lös spatserade i någorlunda i rätt position bland de andra hundarna. Att jag sedan bara inte kan stanna kvar får hon ha överseende med.....det var ju inte så att jag störde de andra hundarna med lekinviter utan jag bara kunde inte hålla mig utan ville vara med henne ifall hon hade något mera kuligt på gång.
Redan om två veckor börjar del 2 av kursen och om jag är rätt informerad ska vi då lära oss apportering, fältarbete och en massa stadga etc. etc. Jag kommer dock inte att vara tillgänglig vid första kurstillfället då jag ska på visit hos mostrarna och Yatzy igen....Jiiiipiiiiii!
Leia har dock lovat vara stand in för mig och lägga ribban på lämplig nivå.....hon tänker som vanligt inte ta något i munnen som inte går att äta!

Inga kommentarer: