fredag 9 november 2007

Tillbaka på webben

Var ett tag sedan ni fick mina visdomsord nu men vi har haft lite körigt matten och jag. Trasig dator, problem med installering av ny dator, mormor på besök, veterinärkongress och en massa föreläsningar dagarna i ända.
Nu är vi dock på gång igen och lovar bot och bättring.

Matten hade årets sista riktiga föreläsning i onsdags och på måndag börjar allvaret på hästkliniken. Hon är lite nervös faktiskt men också väldigt förväntansfull.
Först ska hon dock på stor fest med blivande kollegor (ryktet säger nästan 400 st) och svänga sina lurviga. Mormor hjälpte henne hitta fina passande kläder och hårrullarna är framletade. Ska bli intressant att se om hennes försök att bli lite tjusig lyckas......ha ha
Hon har dock lovat att följa mig på en mastodontpromenad på förmiddagen och så har hennes kompis Gustaf lovat att hälsa på mig under kvällen. Jag skulle dock gärna göra en visit hemma hos honom för han har två katter som jag skulle vilja pussa lite på (att dom sedan inte uppskattar sådant är irrelevant som jag ser det).

1 kommentar:

Lena sa...

Ja det var la tur att ni har fått det lugnare igen så vi kan läsa om vad som händer!
Hörre du Leia.. ta och hälsa den där matten du har att den där soffan som hon är så stolt över... den var la inget att hänga i julgran. Eller det kanske var just det som den egentligen var till för,innan fabriken råkade få för mycket frans över och piffade till soffan med... hahaha
Saknar er så vi får ta och ses snart!