måndag 2 juli 2007

Skönheten kom til byn...

Jodå folkens, jag fick följa med på utställningen igår och där var det skönheter i långa banor. Matten parkerade mig vid springer-ringen till att börja med och frågade vad jag tyckte.....för framtida utökning av familjen.
Vi var ganska överens om att Hornötorpets hundar var utseendemässigt i vår smak och matten lovade kolla vidare hur arbets- och mentala egenskaper ter sig.
Inte för att vi har bråttom men matten vill gärna fantisera lite.
Om det vore upp till mig så kidnappar vi Yatzie i stället men då lär ju matten åka på stryk av moster.....och inte heller jag lär väl hinna undan.....

Lite agility hann vi också titta på under dagen. Final på landslagsuttagningen stod bl.a. på programmet och jag blev anfådd och snurrig bara av att titta på galningarna. Tur att matten vände upp och ned på mig och friserade fötterna på mig i stället för att drömma vidare om framtida agilitykarriär för oss......fytte rackarn så puckad hon är ibland.....ha ha

Inga kommentarer: