måndag 28 juni 2010

Badbrudar

Idag har det varit varmt värre här hos oss och till och med Saga har varit lite ur slag. Dock var vi inte sena att nappa på mattens erbjudande om köttbullesök på eftermiddagen. Jag söker mycket metodiskt och tar mig en liten paus när de flesta bitarna har hittats. Vilar en stund och gör sedan en runda till för alltid brukar nosen snappa upp något.
Saga den slamsfian flänger mest runt och det är väl mest bara tur om nosen hennes råkar stöta på en bulle.
På kvällen togs helvetescyklarna fram igen.... och jag jag lunkade snällt med och inte bajsade jag i rondellen heller vilket jag var absolut tvungen att göra som protest förra gången vi var ute...he he
Det bar av ned till lilla stugan och Saga kastade sig i vattnet. Jag funderade en stund men bestämde mig sedan för att vara en ytterst exemplarisk dam och göra matten till lags. Fram plockades schampoo och innan jag hann reagera hade jag lyfts ned i vattnet och skummet yrde. Rätt skönt måste jag medge men när matten lyfte ut mig på djupt vatten fick jag panik och rumpan blev väldigt väldigt tung. Matten var dock snabbt mig till hjälp och hjälpte mig få ordning på kroppen så att jag hamnade på rätt köl och kunde simma in. Som tack chockade jag henne med att självmant komma spankulerande ut på bryggan så att jag kunde få ta en simtur till.
Saga kastades sig från bryggan, apporterade och dök som en annan galning som vanligt och ville aldrig sluta. Men tack och lov var "underbart" ganska kort......

Inga kommentarer: