lördag 6 oktober 2007

Utflykter är trevligt!

Idag har matten och jag varit på utflykt till Staby Säteri för att titta på SM i hästplöjning. Fina kusar var de och gott bajsade dom också ska ni veta. Matten har lovat att jag ska få ett så kallat kallblod bara hon studerat färdigt, jobbat ett tag och skaffat oss ett hem samt vettig ekonomi. Inte för att jag bryr mig om vilken temperatur de har i ådrorna men gillar hon kyla så får jag hålla till godo. På tal om det:

Toronto och Zack hette dessa tjusiga Shire hästarna

Ardenner par i slutet på plöjfåran


Små rappa fjordingar högg också i

Nordsvenskar fanns där så klart också men matten lyckades inte få med några på bild av någon outgrundlig anledning.

I går kväll gjorde matten debut på smådjurskliniken i sin blå "klinik-pyamas". Hon kom hem och berättade att det varit en relativt lugn men dock givande afton med flera intressanta fall. Hon hade hjälpt till med medicineringen men blodprovstagningsdebuten skulle tydligen få vänta.....och ske på mig....tack för den......HJÄLP!



Inga kommentarer: