söndag 9 september 2007

Tänk om det kunde vara helg varje dag.....

En helg med långa mysiga promenader har det varit. Helt ensamma har vi dock inte varit jag och matten då min kompis tillika nemesis Dida också spenderat helgen hos oss. Jag läxade upp henne redan förra veckan för att visa vem som bestämmer. Smart nog har hon "hållit sig på mattan" dessa dagar vilket så klart betyder inte för nära min matte (om inte jag visar henne nåden att närma sig).

Idag drog matten iväg oss på en riktig långrunda. Vi gick nämligen bort till brukshundklubben och tittade på agilitytävlingen en stund. För att vi sedan skulle orka gå tillbaka övertalade vi henne att köpa korv till oss. Gott var det men alltför lite om ni frågar mig!

Hur går det då med mattens nya liv undrar ni? Jodå ok hälsar hon och träningsverken är nästan borta vid det här laget. Därimot har hon lite prestationsångest eftersom hennes kompis varit på date och det lär väl inte matten fått till i första taget........ha ha

Inga kommentarer: