lördag 7 januari 2012

Lathund och smått senil

Jag har börjat det nya året med att löpa. Matten var så glad förra gången det begav sig för då var det hela över på ett par dagar men nu verkar jag vara tillbaka i gamla gängor och trosorna har åkt på....får väl se om dom åker av om en si så där fem veckor.....
I övrig gör jag mitt bästa för att göra så lite som möjligt. När det vankas promenad tar jag fram tomma blicken och lägger mig platt för följa med har jag ingen som helst lust att göra. Vi är nämligen i Jämtland och där finns ingen sparklåda att åka i. Gjorde ett tappert försök att få åka igensnöad skottkärra härom dagen när jag blev nedlurad till lilla stugan i djupsnö men det gick tydligen inte. Nähä?!? Liten Leia-mor måste tydligen tulta runt i djup djup snö men att rulla runt en skottkärra i snö är tydligen för mycket begärt.....
Saga-monstret är tokigare än vanligt och far runt i snön som en vildbatting. Av någon anledning tycker hon det är roligare dessto djupare snön är och dessto högre snöhögar hon kan klättra i. Ja, ja hon lär sig väl hon också med åldern....eller inte.....

Inga kommentarer: