söndag 13 februari 2011

Nu strejkar jag snart!

Igår skulle det sparkas igen....jag krävde att få åka låda redan ut från gården men matten sa nej. Ok då sa jag och kom snabbt in i andra andningen men vad händer?! Jo Saga bestämmer sig för att tävla med en galen vintercyklist som passerade oss och tog i för kung och fosterland. Iväg bar det i full fart med stackars stackars Leia på släp..... Matten fick stopp på galenskapen efter en stund men jag var redan ordentligt sur!
På vägen hem fick jag faktiskt åka en stund men vad händer?! Jo det trycker på så det vara bara att be matten om att få hoppa av igen och låta naturen ha sin gång......

Idag bestämdes det att vi skulle gå långpromenad i 25 graders kyla.....Jag bara undrar hur dumt är inte det!?! Visst jag fick ha täcket på men hur mycket jag än trippade nöp det så vedervärdigt i tassarna. Matten fick värma och massera mig massor av gånger. Saga den galningen märkte ingenting av kylan utan hoppade, sprang, skällde och lekte hela vägen.....hon är inte riktigt riktig den där ungen!!!

Inga kommentarer: