tisdag 27 april 2010

Kuttersmycken...

oj oj vad mycket tråkigt men spännande vi har......
Var på premiärbesök på brukshundklubben i helgen där det var lydnadstävling. Matten hittade en bra plats i solen där Leia lutade ned sig och njöt och snarkade emedan jag gjorde mitt bästa för att få igång alla vovvar som gick förbi. Matten blev också less på att bara sitta så fram åkte klosaxen.....
Idag har vi åkt med i veterinärbilen för första gången. Jag blev jätteglad när jag upptäckte att min favoritbur fanns i bilen och hoppade glatt in och somnade direkt. Leia fick plats i framsätet med bilsele på vilket fungerade siså där. Hon lyckades snurra in sig ordenligt i bilbältet och matten sa att hon såg ut som en mumie där hon låg och sussade med mittkonsollen som huvudkudde. Blir nog många mil i bilen framöver och jourhelg nalkas men först ska vi hälsa på ett par dagar i Luleå då matten ska jobba på stationen där.

Syster Signe - min rosa foppa har många många små hål vid det här laget men är fortfarande en foppa.....

1 kommentar:

Anonym sa...

Älskade vovvar ( och snälla matten ) ! Ni är väl för gulliga som skickat ett så fint paket till lilla mig. Tusen tack ! Jag har ,hör och häpna, inte lyckats göra det minsta lilla hål i Foppadojan. Jag trodde att det var min adoptivvalp eller möjligen en skön kudde att lägga hakan på. Så istället för att på mitt vanliga vilda vis, göra mos av skor och stövlar, så behandlar jag min fina present synnerligen väl och bär ofta runt på den för att sen gå till korgen med den. Lillmatten ska lägga in bildbevis och tack på min blogg, men eftersom hon är bortrest och min otekniska stormatte inte är så bra på sånt så får ni ge er till tåls till efter helgen. TAck ännu en gång!
Vov och kram från Syster Signe och Ann