onsdag 3 mars 2010

Salong satans småhår har öppet....

Jaha så var det dags igen för matten att hålla salongen öppen....och inget blodvite alls denna gång...HURRA!!...
Det kliptes klor, trimmades tassar, coat-kingades och klippmaskin på öron m.m. Det är en hemskans tur att både jag och Leia är mycket toleranta damer men matten har i alla fall synpunkter på när det killas i tassarna och är våldsamt jobbigt att sitta (åt rätt håll) när öronen ska tas.
Hur som haver fick jag ut och provspringa dom nytrimmade tassarna och ni må tro att dom gick fort utan flera kilo is och snö mellan trampdynorna. Tog en rejäl rusning runt bland kolonilotterna men det tyckte inte matten var en speciellt bra ide. SKA JAG BEHÖVA BLI ARG PÅ DIG...skrek hon....inte då bara blinka du matten så har jag hunnit ett varv till och tillbaka.

Mattens examensarbete blev godkänt idag så nu har vi varit förbi och lagt ansökan om veterinärlegitimation på brevlådan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej flickor! Grattis så väldans mycket till er duktiga mattes bravader med att färdigställa allt. Det måste kännas tryggt för er med en alldeles egen veterinär hemma! Själv har jag varit 10 dagar hos SvenErik o Lisa på kollo då familjen åkte skidor utför. Varför ska inte en liten hund som jag få vara med i backarna...! Lisa hade friserat mig så jag är också så fin ,så fin.... Måste just nu rastas ikoppel varje dag då alla rådjur har så svårt. Ett låg dött ute i snön i morse, räven hade tagit sig ett par smakbitar på det.Det är inte lätt att hålla sig på mattan för lilla mig som har så mycket hopp och spring i benen får jag erkänna. Matte har utfodrat de små stackarna med morötter och vatten ikväll. Kanske er matte vet något mer knep?
Hoppas vi får ses snart.
Vov Signe

Anonym sa...

Grattis Linda!
Kram till er alla.
Eva